Hopi indianen Dinsdag 22 december - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fake Kleine - WaarBenJij.nu Hopi indianen Dinsdag 22 december - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Fake Kleine - WaarBenJij.nu

Hopi indianen Dinsdag 22 december

Door: Fake Kleine

Blijf op de hoogte en volg Fake

22 December 2009 | Verenigde Staten, Flagstaff

Gisteren avond hebben we allebei een heerlijke rib-eye gegeten. Die dingen zijn hier groot en lekker gekruid. Gevolg was wel dat ook de spijsvertering er een enorme kluif aanhad, dit bevorderde de nachtrust niet.
Op tijd opgestaan want om de Second Mesas te bereiken moet je weer een paar uurtjes rijden. Het was koud en glad door de sneeuwval. Na minder dan een uur rijden, reden we alweer in de zon bij een graatje of 15. We reden langs het plaatsje waar een enorme meteoor is neergekomen en een enorme gat heeft geslagen.
De rit was weer een unieke gebeurtenis. De kleuren in het landschap is heel divers, het uitzicht is enorm, de weg is zo lang en recht dat je het einde niet kan zien. Je rijdt dan in het indianen reservaat. De hopi bevolking leven op 3 plateaus, Mesas geheten. Op de second Mesas zou het een en ander te zien zijn en er worden daar rondleidingen gegeven. Je mag er absoluut niet zelf naartoe gaan. Het museum stelde niets voor en was gesloten, zo ook de tour gidsen want er was een of ander ceremonie vandaag. Verkeerde dag uitgekozen. Toch een graantje Indianen cultuur opgesnoven. Weinig oude cultuur gezien. Via een andere weg terug gereden naar Flagstaff waar het sneeuwen nog niet opgehouden was. De wegen werden steeds glibberiger en de sneeuwval heviger.
Uiteraard nog even een Mall bezocht. Daar werd Raldy aangesproken door een zeer gladde verkoper. Je kent Raldy: blijven staan luisteren met open mond. Dat dat zalfje dat allemaal kan... Elke dag een beetje smeren en je hebt geen botox meer nodig. Hij smeerde het onder Ral en mijn ogen en ja hoor je zag geen rimpel meer. Jullie weten niet wat je ziet als we terug komen.
Enfin 150 dollar lichter en een kwartier later waren de wallen en rimpels weer terug. Special price for a special lady, je kent het wel...
Er zat ook iets bij (omdat het bijna kerst is) voor de nagels, dat schijnt wel te werken.
Nog even een extra reiskoffer gekocht omdat we denken dat we de zware zaken in de handbagage moeten doen want anders kan mijn massage apparaat niet mee. En dat ding is lekker: vanavond al het eerste "knoopje" weg gemasseerd.
We zitten nu lekker aan een wijntje en denken morgen naar de piste te gaan voor een lekkere wandeling op de pumps als het weer het toelaat.

• 23 December 2009 - 07:19

Arnold:

Zijn jullie nog Jim Morrison tegen gekomen?

Het lijkt precies op de plek waar mijn ouders wonen in de Groot-Karoo in Zuid Afrika. Behalve de indianen dan natuurlijk...

• 23 December 2009 - 12:32

Hilda:

Als jullie de kans krijgen moet je clam-showder soup eens eten, het is een vissoep. heerlijk . gr. hilda

• 23 December 2009 - 16:41

Aron:

150,- dollar! sodeju, had je leuke ibood-gadgets voor kunnen halen. Maar tis voor beide natuurlijk ook veel waard om naar een rimpeloze partner te kijken.
    Een knoopje weg masseren? Wat moeten we daar nou weer onder verstaan, heb je elkaar toch voor?

• 23 December 2009 - 18:47

Elly:

Geweldig die Grand Canyon.Hoeveel Uggs kunnen jullie nog kwijt? Ze zijn er echt goedkoop he?Laat die soep van Hilda maar zitten Fake, hoe het verder gezond. Gr. Simon en Elly

• 25 December 2009 - 08:55

Aggie, :

oooooh, je had hem de groeten moeten doen van ons