Las Vegas Vrijdag 25 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Fake Kleine - WaarBenJij.nu Las Vegas Vrijdag 25 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Fake Kleine - WaarBenJij.nu

Las Vegas Vrijdag 25 december

Door: Fake Kleine

Blijf op de hoogte en volg Fake

25 December 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Laatste dag van onze reis.
Het was een fantastische reis en daarvoor willen we de genereuze gevers bedanken: Pap en Mam, Djon en Jennifer, Benny en Daphne harstikke bedankt, over 25 jaar zijn we 50 jaar getrouwd.

De laatste dag is ook een dag om niet te vergeten. Je weet niet wat je ziet in Las Vegas, werkelijk allesis nagebouwd en niets is onmogelijk. We kijken uit ons raam op het Wynn hotel. Dit heeft 2,7 miljard dollar gekost en er werken 9000 man. 20 van de grootste hotels van de wereld staan er 16 van in Las Vegas. De gekte heeft hier totaal toegeslagen, je weet werkelijk niet wat je ziet.

We hebben vandaag een rondje gelopen in Vegas. Elk hotel heeft een enorme winkel centrum. De hotels aan de Strip hebben de duurste winkels in zich. De resersie is ook hier voelbaar, buiten de winkels is het veel drukker dan binnen. We zijn Ballagio binnen geweest, Ceasar en nog vele waar we de naam van vergeten zijn. Zoals Allouette al zei, het zijn kijk winkels.

Uiteraard niets gekocht. Wel even op een terrasje geszeten. Ik kan zeggen dat dit een uitzondering is want Amerika heeft niet veel terrasjes. De zon stond er vol op maar de wijsneuzen hadden ook de Heaters vol aan staan. Zweetplekjes waren zichtbaar na een tijdje.

In ons hotel gegeten, bij First. Daarna heb ik een gokje gewaagd. Conclusiem gokken is niets voor mij. Ik heb er net even teveel voor moeten werken om het in een notime er door heen te jassen. En dit was nog wel het geld van Raldy. Ik doe er liever andere dingen voor.

De 2 weken zitten er op. Terug kijkend was het een enorme belevenis.

Reis: het vliegen wat wel pittig, je bent per slot van rekening ongeveer 15 uur onderweg maar is prima te doen.

De reis onderweg: Het auto rijden is geen straf. We hebben ongeveer 1800 mijl gereden in twee weken en dat is prima gegaan

Land Amerika: wat blijft hangen is wel de enorme verschillen van natuur,de uitgestektheid en de enorme afstanden. En dan hebben we nog maar een klein stukje gezien.

Verkeer: ik heb het alseens eerder aangehaald, het rijden in de USA is een genot vergeleken met Europa.

Hotels: Alles hebben we onderweg geboekt. Dat ging via hotwire en dan weet je niet waar je terecht komt. Alle locaties waren TOP. Zelfs de 19 dollar hotels zijn prima.

Weer: Ik weet dat het bij jullie anders is geweest maar wij hebben het prima getroffen. San Francisco was het ongeveer 15 graden, vrijwel geen regen gehad. LA was heerlijk warm, Flagstaff was het heerlijk koud en Las Vegas was het weer stralend.

Mensen: de amerikanen zijn zeer behulpzaam, vriendelijk en hebben juiste manieren. In de grote steden hebben we het ook niet anders meegemaakt.

Eten: dat blijft een heikel puntje. De doorsnee keuken loop ik niet warm voor, kwantiteit voor kwaliteit. Heel veel kruiden en saus zodat niet meer weet wat eronder zit. In Vegas is dat beeld een beetje rechtgezet.

Op dit moment hebben jullie de eerste restjes kalkoen tussen de keizen weg geflost, wij zijn er net mee klaar.

Ieder geval alle lezers van dit blog een heel pretigge 2e kerstdag toegewenst en hopelijk zien we jullie spoedig weer.

Groetjes Raldy en Fake

• 26 December 2009 - 07:51

Alouette:

Wat jammer dat het voorbij is. Voor jullie én voor de lezers van jullie verslag! Jullie kunnen terug kijken op een prachtige reis. Het was ook elke keer weer leuk om te lezen en ook om eigen herinneringen weer terug te halen.
    Hoop dat jullie een goede terugreis hebben en dat jullie je schatjes van jongens weer in jullie armen kunnen sluiten, hahaha! ( was wel heel vaak jullie zeg)
    Gr. En dikke kus van ons.

• 26 December 2009 - 08:04

Pap En Mam :

fyn dat het een mooie reis was dat was ook de bedoeling volgend jaar weer dan word karel jaloers maar ik ga karel niet adopteren pech gehad liefs en tot morgen pap en mam

• 26 December 2009 - 08:23

Hilda:

Het was inderdaad leuk om smorgens jullie verhaal te lezen. ik kwam er heel vroeg mijn bed voor uit, benieuwd als ik was. goede reis terug.Hilda